דורסנות דיקטטורית: לראשונה האופוזיציה לא תוכל להשמיע התנגדות ב'חוק החשמל'

איתי גדסי No Comments on דורסנות דיקטטורית: לראשונה האופוזיציה לא תוכל להשמיע התנגדות ב'חוק החשמל'

ראשי האופוזיציה הלאומית יצאו בהתקפה חריפה כנגד האישור להשתיק את קולם בדיון על החוק הדרמטי שמכשיר השתלטות בדואית על שטחי ענק של המדינה בנגב שיושבו בניגוד לחוק. מראשי האופוזיציה נמסר: ""הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים". דיון חירום נקבע לרביעי

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי האופוזיציה יוצאים למתקפה כנגד השתקת האופוזיציה לראשונה בתולדות הכנסת ע"י הקואליציה וכל זה בחוק דרמטי שמכשיר השתלטות על אדמות מדינה של אלפי דונמים ע"י הבדואים בנגב, ב"חוק החשמל" לא תתאפשר לאופוזיציה להשמיע את התנגדותה. ראשי האופוזיציה יכנסו מחר (רביעי) דיון חירום בנושא.

מטעם ראשי האופוזיציה הלאומית נמסר: "היום נפל דבר בכנסת ישראל. בפעם הראשונה בתולדות הכנסת קיבלה ועדת הכנסת החלטה בניגוד לעמדה מפורשת של הייעוץ המשפטי והחליטה על הליך מזורז וחסר תקדים לאישור "חוק החשמל" של רע"מ בכנסת".

ראשי האופוזיציה הבהירו כי "כדי להשתיק את ביקורת האופוזיציה נגד "חוק החשמל" של רע"מ, שמכשיר את גזל אדמות המדינה על ידי בנייה ערבית של עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, ביטלה הקואליציה את זכות האופוזיציה לנמק ולהצביע על כל ההסתייגות שהגישה ואף קבעה דיון בחוקים נוספים ביום רביעי בניגוד לסיכום מפורש עם יו"ר הכנסת מיקי לוי. הכל מתוך כניעה לתכתיב של התנועה האיסלאמית שחקיקת החוק תסתיים עד מחר" תקפו באופוזיציה.

ראשי האופוזיציה מחדדים את הפגיעה האנושה בדמוקרטיה הישראלית, "התקדים, שכמוהו לא היה בכל שנות הכנסת, יביא לכך שמעתה כל קואליציה תוכל להשתיק כל אופוזיציה בכל חוק ובכל דיון, תוך התעלמות מוחלטת מעמדה מפורשת של היועצת המשפטית של הכנסת, שעד היום כל סיעות הבית לדורותיהן כיבדו אותה".

באופוזיציה הבהירו כי מדובר ברמיסת החוק האחרון שעוד נותר בכנסת, "זהו שיא חדש ושבירת הכלל האחרון שעוד נותר ממסורת ארוכת שנים בכנסת, לאחר שהקואליציה כבר העבירה חוק נורווגי עצום שהפסיק את נוכחות השרים בכנסת, לקחה מהאופוזיציה את הייצוג המגיע לה בוועדות הכנסת, הקימה באופן סיטונאי וועדות לצרכים פוליטיים ושינתה באופן חד צדדי את תקנון הכנסת".

באופוזיציה מבהירים כי לאור ההתנהלות הדיקטטורית, "הכנסת הפכה בכך למיותרת, ללא כל אפשרות לקיים דיונים מהותיים ובאופן שפוגע אנושות בדמוקרטיה הישראלית".

ראשי האופוזיציה עדכנו כי יחרימו את הדיונים, "לפיכך החליטו ראשי מפלגות האופוזיציה שאין להם עניין להיות ניצבים במשחק המכור לרמיסת הדמוקרטיה, וזאת עד לשינוי ההחלטה השערורייתית הזאת כדי שהדיון יתקיים כפי שהיה נהוג עד היום".

ראש האופוזיציה נתניהו יכנס מחר את ראשי מפלגות האופוזיציה לדיון חירום בנושא.



0 תגובות